top of page
Szkolenie z cyklu:

"Transport drogowy - jak nie wypaść z zakrętu"

(10 edycja - archiwalne)
19.05.2021
contact

Blok 1

Spedytor od zaplecza. Czyli o pracy spedytora z punktu widzenia spedytora.

Gość specjalny 2 OK..png

Marzena Piotrowicz

Michał Myszkowski

Michał - Projekt bez tytułu-4 (png) bez

Niszczą nas pośrednicy, którzy wpijają się w łańcuch przewozowy jak pijawki.

… problem leży w tzw. firmach spedycyjnych, które (…) od lat okradają one rynek przewozów towarowych.

Są to podmioty nielegalnie trudniące się pośrednictwem w przewozie rzeczy.

firmy, które rzekomo pośredniczą i ułatwiają pracę przewoźników w rzeczywistości tworzą coś w rodzaju

nielegalnej organizacji, która żeruje na mikro, małych i średnich firmach transportowych”.

 Spedytor jako: pijawka, złodziej i nielegalna organizacja. Tak od czasu do czasu wypowiadają się o spedytorach „wielcy” z branży TSL. Ale czy:

  • obecni spedytorzy naprawdę zasługują na takie traktowanie?

  • ich rola w branży TSL faktycznie polega na okradaniu przewoźników?

  • przewoźnicy bez nich mieliby w ogóle co przewozić?

Wspólnie z naszym gościem, Panią Marzeną Piotrowicz z firmy spedycyjnej Bial-Mich z Białej Podlaskiej, postaramy się odpowiedzieć na te i inne pytania. Postaramy się również pokazać:

  • jaka tak na prawdę jest funkcja dzisiejszego spedytora

  • co musi robić, aby zabezpieczyć ładunki dla swoich przewoźników

  • co jest istotne przy organizowaniu przewozów

  • dlaczego współpraca z przewoźnikami jest kluczem do wspólnego sukcesu

oraz, że wbrew powyższym opiniom, nie jest ani pijawką, ani złodziejem, ani też nielegalną organizacją.

To nie będą rozważania teoretyczne – o tym opowie praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem.

Jesteś ciekawy opinii eksperta? Zapisz się na bezpłatne szkolenie on-line.

Blok 2

00-1 bez tła (08.04.2020).png

Transport, szkoda, problem.

Kto i w jakich sytuacjach może żądać odszko-dowania od przewoźnika?

Jerzy Różyk - Kancelaria CDS

Transport drogowy to ciężki kawałek chleba. Szczególnie dla przewoźników, którzy muszą się nim mierzyć fizycznie. Koszty zatrudnienia, paliwa i napraw taboru, ciągłe problemy na załadunkach i tysiące kilometrów to jest to, z czym każdego dnia muszą borykać się przewoźnicy. Do tego dochodzi jeszcze ciągłe straszenie ich karami umownymi i permanentne obciążanie kosztami szkód, często wymyślonych przez odbiorców lub nadawców towarów. Wychodzenie z założenia, że zasadne są również te roszczenia, które nie są zasadne jest ściąganiem skóry z żywego przewoźnika.

Odpowiem na pytania, które są istotne dla:   

Przewoźnika:

  • w jakich przypadkach odpowiadasz za szkodę w przewożonym towarze?

  • jak powinieneś reagować na reklamacje i noty obciążeniowe?

  • jak mierzyć się z nakładanymi karami umownymi?

  • w jakich sytuacjach stała współpraca utrudnia obronę przed roszczeniem?

  • kiedy śmiało może powiedzieć spedytorowi, żeby spadał?

Spedytora:

  • kiedy odpowiadasz za szkodę spowodowaną przez podwykonawcę?

  • jakie są podstawy prawne reklamacji, którą zgłaszasz przewoźnikowi?

  • kiedy nie masz prawa żądać od przewoźnika odszkodowania?

  • dlaczego zarabianie przez karanie nie wróży dobrej współpracy?

 

Myślisz, że może Ci się to przydać? Zapisz się na bezpłatne szkolenie on-line.

Podpowiem, wskażę, zasugeruję. Zupełnie za darmo.

Szkolenie On-Line, 19.05.2021

ARCHIWALNE

Organizator szkolenia:

bottom of page