


TRANSPORT DROGOWY - JAK NIE WYPAŚĆ Z ZAKRĘTU
Szkolenie z cyklu:
"Transport drogowy - jak nie wypaść z zakrętu"
(10 edycja - archiwalne)
19.05.2021

„Niszczą nas pośrednicy, którzy wpijają się w łańcuch przewozowy jak pijawki.”
„… problem leży w tzw. firmach spedycyjnych, które (…) od lat okradają one rynek przewozów towarowych.
Są to podmioty nielegalnie trudniące się pośrednictwem w przewozie rzeczy.”
„firmy, które rzekomo pośredniczą i ułatwiają pracę przewoźników w rzeczywistości tworzą coś w rodzaju
nielegalnej organizacji, która żeruje na mikro, małych i średnich firmach transportowych”.
Spedytor jako: pijawka, złodziej i nielegalna organizacja. Tak od czasu do czasu wypowiadają się o spedytorach „wielcy” z branży TSL. Ale czy:
-
obecni spedytorzy naprawdę zasługują na takie traktowanie?
-
ich rola w branży TSL faktycznie polega na okradaniu przewoźników?
-
przewoźnicy bez nich mieliby w ogóle co przewozić?
Wspólnie z naszym gościem, Panią Marzeną Piotrowicz z firmy spedycyjnej Bial-Mich z Białej Podlaskiej, postaramy się odpowiedzieć na te i inne pytania. Postaramy się również pokazać:
-
jaka tak na prawdę jest funkcja dzisiejszego spedytora
-
co musi robić, aby zabezpieczyć ładunki dla swoich przewoźników
-
co jest istotne przy organizowaniu przewozów
-
dlaczego współpraca z przewoźnikami jest kluczem do wspólnego sukcesu
oraz, że wbrew powyższym opiniom, nie jest ani pijawką, ani złodziejem, ani też nielegalną organizacją.
To nie będą rozważania teoretyczne – o tym opowie praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem.
Jesteś ciekawy opinii eksperta? Zapisz się na bezpłatne szkolenie on-line.
Transport drogowy to ciężki kawałek chleba. Szczególnie dla przewoźników, którzy muszą się nim mierzyć fizycznie. Koszty zatrudnienia, paliwa i napraw taboru, ciągłe problemy na załadunkach i tysiące kilometrów to jest to, z czym każdego dnia muszą borykać się przewoźnicy. Do tego dochodzi jeszcze ciągłe straszenie ich karami umownymi i permanentne obciążanie kosztami szkód, często wymyślonych przez odbiorców lub nadawców towarów. Wychodzenie z założenia, że zasadne są również te roszczenia, które nie są zasadne jest ściąganiem skóry z żywego przewoźnika.
Odpowiem na pytania, które są istotne dla:
Przewoźnika:
-
w jakich przypadkach odpowiadasz za szkodę w przewożonym towarze?
-
jak powinieneś reagować na reklamacje i noty obciążeniowe?
-
jak mierzyć się z nakładanymi karami umownymi?
-
w jakich sytuacjach stała współpraca utrudnia obronę przed roszczeniem?
-
kiedy śmiało może powiedzieć spedytorowi, żeby spadał?
Spedytora:
-
kiedy odpowiadasz za szkodę spowodowaną przez podwykonawcę?
-
jakie są podstawy prawne reklamacji, którą zgłaszasz przewoźnikowi?
-
kiedy nie masz prawa żądać od przewoźnika odszkodowania?
-
dlaczego zarabianie przez karanie nie wróży dobrej współpracy?
Myślisz, że może Ci się to przydać? Zapisz się na bezpłatne szkolenie on-line.
Podpowiem, wskażę, zasugeruję. Zupełnie za darmo.