


TRANSPORT DROGOWY - JAK NIE WYPAŚĆ Z ZAKRĘTU
Pandemia koronawirusa ograniczyła firmom transportowym i spedycyjnym dostęp zarówno do ekspertów, jak również do wiedzy z zakresu przepisów regulujących drogowy transport towarów oraz stosowania prawa praktyce. Idąc zatem z duchem czasu, rozpoczęliśmy cykl szkoleń On-Line, które pozwolą na wypełnienie powstałej luki i łatwiejszy dostęp do wiedzy transportowej.
SZKOLENIA On-Line
Szkolenia On-Line prowadzimy zarówno dla przewoźników i spedytorów. Aby umożliwić uczestnikom łatwy dostęp, są one prowadzone metodą zdalną. Szkolenie obejmuje tematykę związaną z prowadzeniem działalności transportowej w zakresie przewozów drogowych jak i pośrednictwa przy przewozie rzeczy. Zakres szkolenia obejmuje szereg zagadnień, z którymi uczestnicy spotykają się w codziennej pracy.
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE Live
Szkolenia zamknięte dedykowane są przewoźnikom i spedytorom, którzy chcą zwiększyć kompetencje swoich pracowników. Prowadzimy je w formie warsztatów. Swoim zakresem obejmują tematykę wynikającą ze specyfiki działalności prowadzonej przez zamawiającego. Uczestnikami takich warsztatów mogą być zarówno pracownicy firmy jak też współpracujący z firmą podwykonawcy.
Prowadzący szkolenie
Jerzy Różyk

Autor ponad 100 artykułów z zakresu prawa przewozowego, ryzyka i ubezpieczeń transportowych. Współpracuje z wydawnictwami: Transport Manager, TSL biznes, Truck.pl oraz z portalami: etransport.pl, Trans.info oraz Infor.pl.
Wykładowca i prelegent na wielu konferencjach, seminariach i szkoleniach transportowych.
TEMATY SZKOLEŃ
1. Ubezpieczenia transportowe (główne aspekty)
a) ubezpieczenie OCP
b) ubezpieczenie OCP umownego
c) ubezpieczenie OCS
2. Umowa przewozu a umowa spedycji – różnice
3. Zawieranie umów spedycji/przewozu - elementy, na które należy zwrócić uwagę
4. Wyłudzenia towarów w transporcie – jak rozpoznać oszusta
a) metody działalnie oszustów
b) fałszywy przewoźnik / metody weryfikacji
c) „prawdziwy” przewoźnik / metody weryfikacji
5. Terminy przedawnień w prawie przewozowym
a) szkody rzeczowe jawne
b) szkody rzeczowe ukryte
c) opóźnienie w dostawie
d) inne
6. Reklamacje i roszczenia
a) reklamacja – wymiar prawny
- konwencja CMR
- ustawa Prawo Przewozowe
b) odrzucenie reklamacji lub roszczenia – cel i metody
c) forma i terminy składania reklamacji
7. Uprawnienia do dochodzenia roszczeń
8. Spedytor jako nadawca przesyłki
9. List przewozowy – czym jest i co warto o nim wiedzieć?
10. Przewóz sukcesywny – wydanie i przyjęcie towaru pomiędzy przewoźnikami
11. Zmiana miejsca dostawy – na co i kogo zwracać uwagę?
12. Przeszkody w wykonaniu umowy – obowiązek uzyskania instrukcji
13. Towar neutralny w zleceniu – z czym się mierzymy przyjmując takie zlecenie?
14. Neutralizacja listów przewozowych – z czym się wiąże?
15. BUS-przewozy – przeważenie pojazdu i jak go unikać?
16. Załadunek towaru a odpowiedzialność przewoźnika
17. Likwidacja szkód transportowych
Program szkoleń / warsztatów organizowanych dla firm, jest każdorazowo dostosowany do specyfiki prowadzonej działalności.
Najbliższe szkolenie On-Line:
17.12.2020 g. 11:00 - 13:20
Ponad 34 lata w branży ubezpieczeniowej, w tym 19 lat w obsłudze podmiotów sektora TSL w zakresie diagnostyki ryzyka, szkód i ubezpieczeń i transportowych. Jego główną specjalnością jest prawo przewozowe: międzynarodowe oraz obowiązujące w krajach Unii Europejskiej.
Założyciel i właściciel kancelarii doradczej CDS, która wspiera sektor transportowy w zakresie: określania prawnej odpowie-dzialności wynikającej z zawieranych umów przewozu, prowadzenia nadzoru nad postępowaniami reklamacyjnymi związanymi ze szkodami transportowymi oraz tworzenia programów ubezpieczeń dla przewoźników i spedytorów.