


TRANSPORT DROGOWY - JAK NIE WYPAŚĆ Z ZAKRĘTU
Czy wiesz:
-
Kiedy jesteś zobowiązany do dokonania załadunku?
-
Na co musisz zwracać uwagę przy przyjmowaniu towaru do przewozu?
-
W jakich sytuacjach jest zaangażowana Twoja odpowiedzialność?
-
Jak możesz bronić się przed roszczeniami za szkody w towarze wynikające z nienależytego załadunku?
Nie wiesz? Dowiesz się po obejrzeniu nagrania ze szkolenia.
Prowadzący szkolenie

Jerzy Różyk
Ponad 34 lata w branży ubezpieczeniowej, w tym 19 lat w obsłudze podmiotów sektora TSL w zakresie diagnostyki ryzyka, szkód i ubezpieczeń i transportowych. Jego główną specjalnością jest prawo przewozowe: międzynarodowe oraz obowiązujące w krajach Unii Europejskiej.
Założyciel i właściciel kancelarii doradczej CDS, która wspiera sektor transportowy w zakresie: określania prawnej odpowie-dzialności wynikającej z zawieranych umów przewozu, prowadzenia nadzoru nad postępowaniami reklamacyjnymi związanymi ze szkodami transportowymi oraz tworzenia programów ubezpieczeń dla przewoźników i spedytorów.
Autor ponad 100 artykułów z zakresu prawa przewozowego, ryzyka i ubezpieczeń transportowych. Współpracuje z wydawnictwami: Transport Manager, TSL biznes, Truck.pl oraz z portalami: etransport.pl, Trans.info oraz Infor.pl.
Wykładowca i prelegent na wielu konferencjach, seminariach i szkoleniach transportowych.
Pełen opis szkolenia
Twoim obowiązkiem jest przewóz towaru. Zgodnie z przepisami, jego załadowanie to obowiązek nadawcy. Nie we wszystkich przepisach jest to jednak takie oczywiste. Czasami to Ty jesteś zobowiązany do dokonania załadunku, a czasami wręcz nie masz prawa tego robić. W każdym przypadku to Ty musisz mieć pewność, że załadunek został wykonany prawidłowo.
Aby nie popełnić błędu i nie ryzykować obciążenia za ewentualne uszkodzenie towaru, powinieneś wiedzieć, kiedy musisz, a kiedy nie możesz załadować towaru. Inaczej regulują to bowiem przepisy polskie, inaczej niemieckie, a jeszcze inaczej francuskie. I może nie mieć znaczenia, że wykonujesz przewóz międzynarodowy. Czasami sam fakt, że rozpoczynasz przewóz w konkretnym kraju przesądza o zastosowaniu przepisów tego kraju przy wszelkiego rodzaju sporach.
Nieznajomość przepisów wiąże się zatem z dużym ryzykiem. Możesz otrzymać obciążenie za uszkodzenie towaru w czasie przewozu, które będzie skutkiem:
-
niewłaściwego załadowania towaru przez nadawcę, albo
-
nie sprawdzenia prawidłowości załadunku nawet, jeżeli dokonuje go nadawca, albo
-
ładowania towaru przez Twojego kierowcę bez niczyjego upoważnienia, a nawet
-
przyjęcia do przewozu towaru niewłaściwie opakowanego i zabezpieczonego.
Jeżeli chcesz wiedzieć, kiedy musisz, a kiedy nie możesz załadować towaru, zamów dostęp do nagrania ze szkolenia.